Удосконалення сучасних засобів праці та будь-яких виробів ґрунтується на наукових розробках і закономірностях художньої творчості. У сучасних конструкторських бюро вироби проектує не одна людина, а група фахівців різних професій. У процесі творчої роботи такої групи досягається технічна і художня досконалість виробу. Процес художньої розробки нового зразка виробу у промисловості називають художнім конструюванням. Визначено принципи художнього конструювання. Перший принцип можна визначити наступною формулою: Кожний компонент цієї формули виражає сукупність певних факторів: 1) техніко-економічних; 2) ергономічних; 3) естетичних. Тобто повноцінний результат художнього конструювання можна отримати тільки у взаємодії і творчій співдружності інженера-конструкто-ра, дизайнера, технолога й ергономіста. Прикладом може слугувати історія розвитку автомобілів (мал. 2) і літаків (мал. 3). Другий принцип полягає у тому, що виріб має відповідати навколишньому середовищу і конкретним умовам. Наприклад, планування і конструкція автобуса, призначеного для міського транспорту, і автобуса для міжміського сполучення. У першому випадку (мал. 4) необхідно забезпечити більш широкі проходи для пасажирів за рахунок місць для сидіння, двоє або більше дверей для входу і виходу. У другому випадку, навпаки, необхідно використати площу салону так, щоб якомога більше розмістити місць для сидіння (мал. 5). Вибирати колір для фарбування промислових приміщень, обладнання, а також житлових приміщень слід з урахуванням конкретних умов. Колір певним чином впливає на сприйняття навколишніх предметів. При спогляданні на теплі кольори людина наче відчуває тепло і світло, холодні кольори створюють враження прохолоди. Пофарбовані у теплий колір предмети зорово ніби наближаються. Предмети, пофарбовані у темні кольори, здаються важчими, ніж світлі. Існує символічне значення кольору. Так, у слов'янських народів чорний колір
|